2020 m. kovo 21 d., šeštadienis

Įkvepiančios knygos apie moteris

Berašant rašinį apie feminizmą gimė idėja parašyti šį blogo postą. Pagalvojau, kad esu skaičius keletą gerų knygų apie įkvepiančias moteris ir jų darbus, taigi nusprendžiau jomis pasidalinti. Tuo pačiu parašysiu trumpas nuomones apie knygas, kurių šiame bloge dar neaprašiau. 👩

Elena Gasiulytė ir Miglė Anušauskaitė - Lietuvos Vizionierės



Man nepaprastai patiko ši knygą. Kai tik pamačiau, kad ji buvo išleista iškart panorau ją paskaityti ir turėjau didelius lūkesčius, kurie nebuvo nuvilti. Tikrai, viena geriausių mano skaitytų knygų. Kai perskaičiau paskutinių įspūdžiografiją labai nusiminiau, kad nebuvo daugiau. Labai tikiuosi, kad autorė nuspręs parašyti jų daugiau, nes tikrai buvo labai malonu ir įdomu skaityti. Buvau įkvėpta tokių moterų kaip Žemaitė, Bona Sforca ir panašiai. Niekad nieko panašaus neskaičiau, bet tikiuosi, kad dar skaitysiu kitą šios knygos dalį arba kažką panašaus, nes, kaip jau minėjau, man labai patiko. 
Jeigu jums trūksta įkvėpimo - ši knyga jums pats tas! 💛

Beata Tiškevič - Vyvenimas

Šią knygą iš viso skaičiau 3 kartus. Vienas iš tų kartų buvo šiemet. Knyga gulėjo ramiai lentynoje, o aš tiesiog nusprendžiau, kad noriu ją perskaityti. Ir nepasigailėjau. Ji paliko dar kitokį įspūdį, negu po anų skaitymo kartų. Beata yra viena labiausiai įkvepiančių Lietuvos asmenybių, taip pat ir jos knyga. Labai rekomenduoju. 💛
Mano senas atsiliepimas apie šią knygą.
Knyga paminėta šiame blogo poste.  

Daiva Ulbinaitė - Nustokim krūpčioti


Šią knygą perskaičiau visai nesenai. Prieš pradėdama ją skaityti buvau pakankamai skeptiškai nusiteikusi, nemaniau, kad tai mano skonio knyga. Bet klydau. Nors pradžioje buvo sunkoka užsikabinti, vėliau šios problemos neliko ir aš ją surijau keliais prisėdimais.
Knyga atvėrė akis apie mūsų nuostabiąją Prezidentę, pradėjau į ją žvelgti šiek tiek kitaip, nei tai dariau prieš tai. Taip pat akys buvo atvertos ir tam tikrų politinių reikalų tema.
Jeigu nemanote, kad tai jūsų skonio knyga, taip kaip aš maniau, vis dėlto pabandykite paskaityti, gal būsite nustebinti, taip kaip buvau aš.
Su šia knyga pasisėmiau gerą inspiracijos saują ir tuo labai džiaugiuosi. 💛

Caitlin Moran - Kaip būti moterimi 



Pirma knyga šiame sąraše, kuri ne apie lietuvę moterį. Bet dėl to jos nereiktų nuvertinti. Tai buvo viena mano geriausių knygų, skaityta 2018 metais. Dabar taip smulkiai jau nebeapibūdinsiu, bet puikiai prisimenu tai, kad ji man labai patiko. Autorė nebijo šnekėti tiesiai šviesiai, jai jokios temos nebaisios, na, vien jau tai mane įkvepia. Labai rekomenduoju. 💛

Tara Westover - Apšviestoji


Tai buvo viena geriausių knygų, kurią perskaičiau 2019 metais.  Na, o tai, manau, kažką pasako. Iš tiesų ši knyga dar vis labai populiari Lietuvoje, tie kurie domisi knygomis tikrai apie ją girdėjo arba ją skaitė, taigi per daug neišsiplėsiu. Jeigu norite paskaityti apie ką ji yra, niekas geriau neapibūsins, kaip goodreads aprašymas. Na, kaip jau supratote, ir šią knygą labai rekomenduoju. 💛

Michelle Obama - Mano istorija


Ir ši knyga papuola į geriausių mano 2019 skaitytų knygų sąrašą. Taip pat ir ši knyga, kaip prieš tai minėta ,,Apšviestoji" Lietuvoje labai populiari. Na, galbūt dabar jos populiarumas šiek tiek sumažėjo, bet vis vien daugumą ją yra bent jau girdėję. Ir ne be reikalo. Knyga labai gera. Prieš skaitydama bijojau būti nuvilta, nes turėjau didelius lūkesčius, bet tai nenutiko.
Tai labai įdomi ir įkvepianti moters, su kuria man nėra taip lengva lygintis, vien dėl mudviejų rasių ir išgyvenimų, bet vis vien buvau labai įkvėpta. 💛

Nadia Murad - Paskutinė mergina


Ir daar viena knyga papuolanti į mano geriausių skaitytų 2019 metais knygų sąrašą. Tai liūdna ir sukrečianti istorija, su, kaip galite numatyti, šokia tokia linksmesne pabaiga (kaip gi kitaip autorė būtų parašiusi knygą?). 
Ši mergina turi daugybę stiprybės savyje, nes išgyveno tokius dalykus, kurie mums gali atrodyti kone neįmanomi. O tai labai liūdna. Pasaulis yra žiaurus ir ne visi jame išgyvena. Bet Nadia išgyeno ir dabar pasakoja savo istoriją, taip informuodama pasaulį apie jos patirtus siaubus ir įkvėpdama moteris niekada nepasiduoti. 💛

G.Willow Wilson - Ms.Marvel


Na, ši knyga nėra apie realiai egzistuojančią moterį, bet nusprendžiau vis vien ją čia įterpti. Ir tai ne įprasto formato knyga, o komiksas. Taigi, tai knygelė (tiksliau knygų serija) laužanti visus šio posto standartus. Aš ją įtraukiau į šį sąrašą, nes tai vienas mano mėgstamiausių komiksų. Mergina, kurios istorija pasakojama šiame komikse nėra nupiešta taip, kaip dažniausiai komiksuose daroma, Ms.Marvel nėra seksualizuojama. Tai paprastos paauglės istorija po to, kai ji netikėtai gavo supergalias. Jeigu norisi kažko paprasto ir lengvai įkvepiančio, ši knyga tam kaip tik. 💛
Taip pat, ši knyga pateko į mano geriausių skaitytų knygų 2018 metais sąrašą. 

Aušra Mažonė - Nežinios fronto linijos

Na, grįžtame prie realių istorijų. Itin realių. Moterų realybė aprašyta šioje knygoje nėra bent jau mano realybė. Turiu omenyje tai, kad moterys, kurių istorijos aprašytos čia - karininkų žmonos. Aš tokios realybės nesu patyrusi, todėl buvo įdomu skaityti šią knygą, nes galėjau bent šiek tiek prie jos prisiliesti. Tai, ką išgyvena šios moterys yra sunkūs dalykai, kuriuos nežinia ar dauguma musų pakeltų. Šių moterų stiprybė mane įkvėpė. 💛
Ši knyga pateko į mano geriausių perskaitytų 2018 metų knygų sąrašą. 
Mano senas atsiliepimas apie šią knygą. 

Elena Favilli, Francesca Cavallo - Vakaro istorijos mergaitėms maištininkėms


Ši knyga savyje talpina netgi 100 nuostabių moterų istorijų. Ir jos parašytos taip, kad tinka skaityti ir mažiems vaikams. Dėl to laikau šią knygą nuostabia, nes ji tinka visiems, visi ją supras, na, or ir įkvėps ji ne vieną. 💛
Ši knyga paminėta šiame blogo poste
Mano senas atsiliepimas apie šią knygą. 

Aušra Prasauskaitė - Moterys. 12 įkvepiančių istorijų


Dar viena knyga savyje talpinanti ne vieną istoriją. Na, o ši dar ir apie lietuves moteris. Ir puikiai atitinkanti šio posto pavadinimą. 😄 Taip pat, tai viena geriausių mano skaitytų knygų 2018 metais
Nemanau, kad yra daug kas pasakyti apie šią knygą, tiesiog ją reikia perskaityti. 💛
Mano senas atsiliepimas apie šią knygą. 





Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Mano mėgstamiausios knygos iš tų, kurias skaičiau 2020 metais

  Per 2020 iš viso perskaičiau 114 knygų. 😎 Manau, kad tai nemenkas skaičius, bet kartais, kai pasižiūriu į kitų žmonių skaičius, kurie dar...