2019 m. sausio 13 d., sekmadienis

Kaip aš įveikiu skaitymo bloką?

Praeitą savaitę blogo instagrame dariau story, kurioje buvo galima užduoti man klausimų. Sulaukiau ne vieno klausimo apie skaitymo blokus - ar jie dažnai pasitaiko ir kaip su jais kovoju. Kadangi į instagram story netelpa per daug išsamus atsakymas, nusprendžiau parašyti postą bloge šia tema.
Taigi, skaitymo blokas. Vienas didžiausių knygų mylėtojų siaubų. 😁 Pernai jis man suvalgė vos ne pusę metų. Jei nebūčiau atradusi tų kelių būdų kaip jį sustabdyti, arba bent jau sumažinti, turbūt būtų suvalgęs dar daugiau laiko.  Kiekvienas bent kartą esame papuolęs į šio siaubūno pinkles ir dėl to tikiuosi, kad mano pasidalinti patarimai bus bent šiokia tokia pagalba kitiems kartams, kai jis į jus taikysis.

Pirmiausia, jei pastebite, kad jus užpuolė skaitymo blokas, reikia atrasti jo priežastį ir tipą, nes tada bus aiškiau kaip su juo kovoti. Mane dažniausiai užpuolančių blokų tipai yra keli: 
  1. Smegenų pervargimas - nuo šio pernai kentėjau daugiausiai, nes teko laikyti brandos egzaminus, kuriems besiruošiant smegenys itin pavargo. 
  2. Neįdomi knyga - šis užpuola tada, kai reikia skaityti neįdomią knygą, į kurią visiškai neišeina įsijausti, arba tiesiog ji nelimpa (dažniausiai tai privalomų skaitinių kaltė).
  3. ,,Skaitymo pagirios" arba tiesiog per daug įdomi knyga. Šio tipo blokas puola tada, kai sunku atsigauti po perskaitytos labai geros knygos, į kurios istoriją itin įsijauti. Man tai rečiausiai pasitaikantis blokas. 
Kaip aš nugaliu smegenų pervargimo tipo skaitymo bloką?  
Pirmas dalykas, kurį reikia padaryti, tai yra leisti savo protui pailsėti, neskaitant bent jau vieną ar kelias dienas. Po tos pertraukėlės galima po truputį pradėti skaityti, bet rekomenduočiau iškart nesiimti knygos ilgesnės nei 250 (galbūt šiek tiek mažiau/daugiau, tai priklauso nuo to kokio ilgio knygas skaitote įprastai) puslapių, ar sudėtingo skaityti kūrinio. Mano knygų rekomendacijos šiam etapui:

  • Stephen King - Kerė
  • W. Bruce Cameron - Šuns Tikslas
  • Silene Edgar, Paul Beorn - 14-14
  • Nicola Yoon - Viskas viskas

Pernai metais aš prisijaukinau komiksus, kurie šiame skaitymo bloko etape itin padeda prasilaužti į normalų skaitymo ritmą. Mano komiksų rekomendacijos:

  • Jurga Vilė, Lina Itagaki - Sibiro Haiku (Mano nuomonė apie šią knygą)
  • Gerda Jord - Gertrūda: grafinis Y kartos dienoraštis (Mano nuomonė apie šią knygą)
  • Ms. Marvel komiksų serija
  • Andrew Wheeler, Paulina Ganucheau - Another Castle: Grimoire

Kaip aš nugaliu neįdomios knygos tipo skaitymo bloką? 
Jei tai nėra privalomas skaitinys, tiesiog savo malonumui pradėta skaityti knyga, rekomenduoju ją mesti. Nebūtinai visam, galima tiesiog padėti į šoną ir po kiek laiko, kai/jei atsiras noras ją skaityti vėl bus galima pradėti arba tęsti. Jeigu, vis dėlto, tai yra privalomas skaitinys arba labai norite dabar perskaityti tą knygą, galima pabandyti dieną ar kelias tiesiog neskaityti. Leisti sau atsikvėpti, neversti savęs skaityti niekada nepakenks.

Kaip aš nugaliu ,,Skaitymo pagirių" tipo skaitymo bloką? 
Kovoje su šiuo bloku taip pat padeda pasiimti vieną ar kelias dienas laisvas nuo skaitymo. Žinau, kad šį būdą aš vis kartoju prie kiekvieno skaitymo bloko tipų, bet jis tikrai, bent jau mane atveju, yra naudingas, nes kaip jau minėjau, leisti sau pailsėti niekada nepakenks.
Na, o jeigu nesinori nieko neskaityti, bet tuo pačiu ir negalite atsigauti po labai geros perskaitytos knygos ir dėl to kitos tiesiog nelimpa, tada galima pabandyti paieškoti kažkokios knygos, kurios istorija yra labai panaši į tą, po kurios užpuolė šis blokas. O jeigu nesinori skaityti panašios istorijos, kad viskas nesusimaišytų, tuomet galima pabandyti skaityti absoliučiai kitokią knygą - kitokio žanro, kitokio rašytojo stiliaus ir kitokios istorijos.

Na, štai, mano kovos būdai su tais nelemtaisiais skaitymo blokais. Žinau, kad mano būdai nėra kažkokie labai originalūs, manau, dažnas skaitytojas su blokais tvarkosi panašiai, bet vis dėlto, galbūt bent vienas būdas ar patarimas bus kažkam naudingas.👐

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Mano mėgstamiausios knygos iš tų, kurias skaičiau 2020 metais

  Per 2020 iš viso perskaičiau 114 knygų. 😎 Manau, kad tai nemenkas skaičius, bet kartais, kai pasižiūriu į kitų žmonių skaičius, kurie dar...