2018 m. gruodžio 15 d., šeštadienis

"Understanding Comics: The Invisible Art"


Faktinė informacija:
  • Autorius : Scott McCloud
  • Originalus pavadinimas : "Understanding Comics: The Invisible Art"
  • Pirmą kartą išleista: 1994
  • Puslapių skaičius: 215 (Skaičiau PDF formatu)
  • Goodreads įvertinimas : 3.96

Trumpas aprašymas:
Šioje knygoje nagrinėjami komiksai : jų kūrimo technika, istorija ir bandoma įrodyti, kad komiksai tai nesuprasta, bet galinga meno forma.

Mano nuomonė:
Tai buvo mano privalomasis skaitinys universitete. Kadangi toje paskaitoje mes nagrinėjame pagrinde vien tik komiksus, pradžiai reikėjo perskaityti šią knygą, kad galėtume gilintis į kitus skaitinius.  Taigi, galiu teigti, kad ši knyga buvo mano pirmasis žingsnis į tą platų ir nuostabų komiksų pasaulį.
Kaip galima pastebėti permetus akimis per mano blogą - komiksai nėra mano dažnas skaitinys. Na, iš tiesų nebuvo iki šio rudens. Dabar jau esu perskaičius palyginti daug komiksų ir labai tuo džiaugiuosi. Anksčiau šią literatūros (ir meno) sritį tikrai nepagrįstai nuvertinau, manydama, kad dauguma komiksų nėra skirti mano amžiui (ah, kokia naivi buvau 😁).
Na, o dabar apie pačią knygą. Man ji tikrai labai patiko. Neskaičiau jos vien malonumui, tai buvo ir mokymosi priemonė, bet tikrai nesijaučiau verčiama skaityti, viskas vyko labai natūraliai. Pagrindinė knygos mintis išdėstyta suprantamai ir įtraukiančiai. Atrodo kuo toliau skaitai, tuo daugiau norisi skaityt. O tai, geros knygos savybė.
Kalbant apie komikso piešimo stilių - jis irgi labai paprastas ir suprantamas. Panelės (tie (dažniausiai) kvadratiniai paveikslėliai, iš kurių susideda komiksas),  išdėstytos irgi aiškiai, lengva susigaudyt kokiu eiliškumu eina veiksmas ir tekstas. Žinoma, apskritai šie požymiai pačio komikso istorijos kokybei didelės įtakos nedaro, bet man asmeniškai jie yra svarbūs, nes neaiškiai išplanuoto komikso panelės man tikrai gadina skaitymą.
Kiek žinau, lietuviškos šios knygos versijos nėra (patikslinkit mane, jei klystu).  Paskaita man vyksta anglų kalba, taigi ir skaitinys angliškas, bet tai man jokia kliūtis, nejaučiu skirtumo ar skaityti angliškai ar lietuviškai. Manau, reiktų, kad ši knyga atsirastų ir lietuviškai, nes tai yra skaitinys, kuris gali pakeisti žmonių nuomonę apie komiksus. Dauguma mūsų visuomenės žmonių nusiteikę pakankamai priešiškai arba neutraliai prieš šią literatūros krypį, dažniausiai vyrauja nuomonė, kad tai tik superherojų literatūra, kuri skirta vaikams. Bet tai yra baisi netiesa. Komiksai yra tikrai didelis ir nuostabus literatūros žanras, kuris vertas kiekvieno mūsų dėmesio, nes kone visi galime atrasti tokius komiksus, kokie mums patiktų.
Žinau, kad nelabai daug papasakojau savo nuomonės būtent apie šią knygą, o labiau sapaliojau apie pačių komiksų fenomeną, bet tokia jau ta ši knyga - nelabai daug kas yra apie ją pasakot - ją reikia perskaityti. Kiekvienam. Reikia rauti su šaknimis tuos neigiamus įsitikinimus apie šią meno formą. 💭

Mano įvertinimas: 5/5

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Mano mėgstamiausios knygos iš tų, kurias skaičiau 2020 metais

  Per 2020 iš viso perskaičiau 114 knygų. 😎 Manau, kad tai nemenkas skaičius, bet kartais, kai pasižiūriu į kitų žmonių skaičius, kurie dar...