2019 m. birželio 16 d., sekmadienis

,,Sužalota"


Faktinė informacija: 

  • Autorė: Hibo Wardere
  • Originalus pavadinimas: "Cut: One Woman's Fight Against FGM in Britain Today"
  • Pirmą kartą išleista:  2016 04 07
  • Puslapių skaičius: 254
  • Goodreads įvertinimas: 4.62

Trumpas aprašymas: 
Ši knyga - itin atviras Hibo Wardere pasakojimas apie jos potyrius susijusius su vis dar praktikuojamu moters genitalijų žalojimu arba kitaip tiesiog apipjaustymą. 

Mano nuomonė:
Prieš pradėdama skaityti šią knygą maniau, kad turiu pakankamai žinių moters genitalijų žalojimo tema, bet pradėjus skaityti supratau, kad beveik nieko apie tai nežinau. Tai ką įsivaizdavau esant apipjaustymu pasirodė ęsą žymiai baisesni ir skaudeni dalykai. Galbūt tai buvo mano neišprusimo šia tema problema, bet taip pat manau, kad tokiam požiūriui įtaką padarė tai, kad apie tai mūsų visuomenė beveik nešneka, tai laikoma tabu. Taigi, kaip jau turbūt supratote, ši knyga man tikrai atvėrė akis. 
Esu sociologijos ir antropologijos studentė, prieš kelias savaites baigiau tik pirmą kursą, bet tai vis vien yra labai aktuali ir įdomi tema man. Džiaugiuosi, kad nusprendžiau perskaityti šią knygą, nes pasirodo, kad man tikrai reikėjo sužinoti apie moterų genitalijų apipjaustymo ritualą daugiau, o kas gali geriau apie tai papasakoti, nei moteris, kuri pati tai patyrė. 
Man patiko tai, kad knygos autorė pasakojo, kaip šviečia žmones šia tema ir padeda mergaitėms, kurios yra apipjaustymo pavojaus zonoje. Taip pat, labai pravertė knygoje pasakojimo būdu pateikta statistika, medicininiai ar kitokie faktai, kurie tik privertė mane, skaitytoją, suprasti šio ritualo žiaurumą. Nors jis atrodo tikrai nežmogiškas ir ,,nesiderinantis" prie XXI amžiaus, vis dėlto, pasirodo dar daugybė žmonių ji suvokia visiškai kitaip - jie mato tai kaip kažkokią prievolę, praktiškai tai garbina nesuprasdami, kokį fizinį ir psichologinį skausmą sukelia mažoms mergaitėms, kaip sutraumuoja jas visam gyvenimui. 
Pati knyga, kai kuriais momentais man skaitėsi sunkokai, bet tai tikėtina, kad buvo įtaka tos informacijos, kurią turėjau sugerti skaitydama ją. Kaip minėjau, ji tikrai atvėrė mano akis ir požiūrį į visiškai netyrinėtą žiaurumo pasaulį, dėl to skaitymas kartais apsunkdavo, reikėdavo padaryti pertrauką, viską apmąstyti. 
Taip, mūsų šalyje, Lietuvoje moters genitalijų apipjaustymo ritualas nėra labai paplitęs, kadangi esame pakankamai vienakultūrė tauta, bet neturime tam užmerkti akių, turime suprasti, kad pasaulyje, vis dėlto tai vyksta. Dėl to, manau, kad praktiškai kiekvienas asmuo turėtų perskaityti šią knygą, nes ji tikrai atveria akis į tai, ko mes praktiškai nematome ir nesuprantame. 💁

Mano įvertinimas: 4/5

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Mano mėgstamiausios knygos iš tų, kurias skaičiau 2020 metais

  Per 2020 iš viso perskaičiau 114 knygų. 😎 Manau, kad tai nemenkas skaičius, bet kartais, kai pasižiūriu į kitų žmonių skaičius, kurie dar...